דיני עבודה

דיני העבודה מאגדים את כל הזכויות והחובות המתקיימים בין עובד לבין מעביד. החוקים בתחום נועדו להסדיר את יחסי העבודה בין עובד ומעביד ובין כלל העובדים והמעסיקים למדינת ישראל.

במסגרת החוקים הנכללים בדיני עבודה ניתן למצוא רשימה של 21 חוקים שונים שהנפוצים ביניהם הם:

דיני עבודה
  • חוק פיצויי פיטורין
  • חוק העסקת בני נוער
  • חוק שכר מינימום
  • חוק חופשה שנתית
  • חוק שכר מינימום
  • חוק עבודת נשים
  • חוק שעות עבודה ומנוחה
  • חוק הסכמים קיבוציים

מטרתם של חוקי העבודה לקבוע את זכויותיו הבסיסיות של העובד ולהתמודד עם מצבים בהם מעסיקים, במודע או שלא במודע, מפרים את אותן הזכויות הבסיסיות שמקנה החוק לעובד. מכאן כי גם במקרים בהם עובד חתם, בהסכם או בכתב ויתור, שהוא מוותר על זכויות הבסיס שהוא זכאי להן על פי החוק: ויתור על דמי הבראה, ויתור על ימי חופשה מינימליים, ויתור על משכורת מינימום ועוד, ויתור העובד אינו תקף על פי החוק, והמעסיק חייב לשלם לו בגין זכויותיו הבסיסיות כפי שקובע החוק.

בארץ מוגשות תביעות לבתי הדין לעבודה של עובדים נגד מעסיקים על בסיס יומי במגוון נושאים: הלנת שכר, תאונות עבודה, פיצוי פיטורין בתקופת טיפולי פוריות או הריון, פנסיה, פיצויים עקב הרעת תנאים במקום העבודה, אי הודעה מוקדמת, תשלום פיצויי פיטורים, תשלום בגין הפרת חוק שכר המינימום, תביעות על רקע של הפליה במקום העבודה, אי-תשלום שעות נוספות, תשלום בגין ימי מחלה ועוד.

משרדנו מעניק ייעוץ וייצוג משפטי מקיף בכל הנוגע לדיני עבודה הן עבור עובדים והן עבור מעסיקים. אנו מספקים, בין היתר, ייעוץ שוטף למעסיקים בכל הקשור לחוקי העבודה: תנאי העסקה, פיטורים, תנאים סוציאליים ויחסי עובד מעביד בכלל. בנוסף, אנו מייצגים מעסיקים בהליכי חקירה של משרד הכלכלה הנוגעות להפרות שונות של חוקי העבודה

משרדנו המתמחה בכל תחום דיני העבודה, מלווה את הלקוח בכל שלבי ההליך המשפטי, החל משלב הייעוץ הראשוני, דרך הייצוג בבית הדין לעבודה ועד לפיקוח על מימוש הפסיקה.